ReiDojo forum o nihonto

Katana, miecze samurajskie, japonia, samurai, dojo, kenjutsu, iaido, iaito, bushi, bushido.
Teraz jest 28 lis 2020, o 21:15

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 3 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 29 lis 2003, o 18:43 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 lis 2003, o 20:34
Posty: 116
Lokalizacja: Stolica tego popieprzonego kraju
Poniższy, niekrótki co prawda, regulamin powinien przeczytać każdy User naszego Forum. Dzięki temu wszystko lub prawie wszystko stanie się jasne. Traktujcie to jako coś w rodzaju FAQa- wszystko co przeczytacie niżej zostało oparte na kilku latach doświadczeń z kilkunastoma (jeśli nie kilkudziesięcioma) forami dyskusyjnymi, więc sądzimy, że skompilowano tu naprawdę maksimum najpotrzebniejszych informacji.

W sprawach technicznych odsyłam do FAQ standardowego, a teraz zapraszamy (czy też raczej- zmuszamy) do czytania.

<a name="powrot"></a>SPIS TREŚCI

<a href="#1">I-JAK PISAĆ?</a>
<a href="#2">Wątki</a>
<a href="#3">Posty</a>
<a href="#4">Obrazki</a>


<a href="#5">II-MODERATORZY</a>
<a href="#6">Podstawy</a>
<a href="#7">Uprawnienia</a>
<a href="#8">Warunki Rekrutacji i Obowiązki Moderatorów
</a>

<a href="#9">III-USERZY</a>
<a href="#10">Nicki, podpisy, avatary, rangi</a>
<a href="#11">Grupy
</a>







<a name="1"></a>I- Jak pisać?

<a name="2"></a>Wątki


1.ZAWSZE przed założeniem jakiegoś wątku sprawdzamy uprzednio, czy podobny już nie istnieje. Sprawdzenia takiego można dokonać organoleptycznie czytając wszystkie tematy na forum, lub korzystając z opcji Szukaj
2.Zanim założymy wątek, zastanawiamy się trzy razy- czy pasuje do danego działu, jaki ma mieć tytuł i czy w ogóle jest sens go zakładać.
a)Wątki nie pasujące do danego działu zostają przeniesione do tego, który najbardziej odpowiada tematowi lub wylatują (zależnie od widzimisie Moderatorów)
b)Nieodpowiednie nazwy wątków (bluzgające, z błędami ortograficznymi) mogą zostać zmienione przez Modów
c)Tematy durnowate natychmiast zostają zamknięte po czym wylatują lub też dostają okres żywotności około paru godzin. Należy jednak zaznaczyć, że określenie, czy topic jest głupi czy nie leży w subiektywnym odczuciu moderatora. Do tematów takowych zawsze są jednak zaliczane np. „Cześć, to ja”, „Gdzie się zmienia avatara”, „Sprzedam dolinę- Muminek”, „Kupie działkę- 20 g” czy też „Wymienię Malucha na Merola S klasy” i tak dalej.
3. Wątki, które są nieaktywne przez więcej niż 20 dni są kasowane bezpowrotnie. Wyjątkiem od tej reguły są objęte tematy:
a)zostawione dla potomności- miały duży wpływ na forum lub też zostały jako przestroga dla innych
b)w których temat nie został wyczerpany i oczekują na wypowiedzi innych Userów w późniejszym terminie
c)które są skarbnicą linków bądź naprawdę ważnych informacji
d)Moderator tak sobie wymyślił- ma do tego święte prawo
4.Tematy uznane za deprawujące młodzież i dorosłych, wulgarne lub takie, które w jakiś sposób naruszają prawo (skany, linki do różniastych torrentów i serwerów z pirackimi kopiami czegokolwiek) są usuwane, a do autora takowego wątku idzie upomnienie na Priw lub mail.
5.Od wszystkich decyzji moderatorów można się odwołać- jeśli User uważa, iż pewien wątek został zamknięty bądź usunięty niesłusznie, zawsze może wysłać Priwa lub Maila do moderatora lub admina i udowodnić mu, iż rzeczony topik został pokrzywdzony niesłusznie.
6.Właściciel lub właściciele forum nie ponoszą żadnej odpowiedzialności za treść i osądy przedstawione na forum. Należą one tylko i wyłącznie do osoby lub osób je piszących.
<a href="#powrot">Do spisu treści</a>


<a name="3"></a>Posty

1.Zanim napiszemy posta, POMYŚL.
2.Wszelkie wielokrotne posty (celowe floody lub przypadkowe duble) będą wywalane bez pytania.
3.Istnieje coś takiego jak edycja posta! Jeśli coś nam się przypomniało w minutkę po napisaniu odpowiedzi, to nie piszemy króciutkiego komentarza zaraz poniżej ale po prostu dopisujemy go w swoim wcześniejszym poście
4.Moderatorzy mają święte prawo dopisać się do posta dowolnego Usera. Najczęściej dopiski takie służą zwróceniu uwagi danemu użytkownikowi (a także innym, by nie popełnili jego błędu). Dla łatwiejszej identyfikacji każdy z Modów dopisuje się w innym stylu. O tym szczegółowo w Hu yz hu
5.Przekleństwa są dozwolone, ale w naprawdę ograniczonym zakresie- nadużywanie ich będzie surowo karalne. Jednak jeśli kogoś raz poniosą strasznie emocje i użyje tzw. „Słowa na literkę K” czy też innego, uważanego powszechnie za wulgarne w uzasadnionym przypadku, nie musi się martwić.
6.Offtopy nie są straszliwie gnębione, jeśli nie burzą ogólnego porządku dyskusji- zazwyczaj wylatują po kilku dniach\tygodniach, gdy moderatorzy robią przeglądy wszystkich wątków przy tzw. świątecznych porządkach. Jednak w przypadku gdy offtop rozrasta się niebezpiecznie, mod czyni jedną z poniższych rzeczy:
a)jeśli jest on wybitnie głupi, po prostu go wyrzuca, natomiast prowadzących go userów upomina
b)jeśli może się z niego wywiązać ciekawa dyskusja, wycina go i zgrabnie nadaje nazwę, po czym przenosi do najbardziej odpowiadającego mu boardu

<a href="#powrot">Do spisu treści</a>


<a name="4"></a>Obrazki

1.Obrażki umieszczać można na forum kożystając z zewnętrznych serwerów.
2.Obrazki umieszczane w postach nie mogą być za duże tak objętościowo (rozmiar w kilobajtach) jak i rozmiarowo (wymiary w centymetrach)- jeśli chcemy koniecznie pokazać jakiś obrazek, który niestety jest nieco przyduży, po prostu dajemy doń link.
3.Umieszczanie na forum treści pornograficznych jest zabronione.
4.Zdjęcia, które zostaną uznane za zbyt: obleśne, niesmaczne, nieprzyjazne oku, obrzydliwe, straszliwe, obrażające dowolne uczucia religijne i demoralizujące młodzież mogą zostać usunięte.
<a href="#powrot">Do spisu treści</a>


<a name="5"></a>II- Moderatorzy

<a name="6"></a>Zasady podstawowe

1.Stara i dobrze znana zasada- moderator ma zawsze rację
2.Jeśli jej nie ma, patrz punkt 1

<a href="#powrot">Do spisu treści</a>


<a name="7"></a>Uprawnienia

1.Moderatorzy mogą kasować, zamykać, dzielić i przenosić wątki w ich działach. Mogą także rzecz jasna kasować poszczególne posty oraz się do nich dopisywać lub je modyfikować.
2.Admini mają władze nieograniczoną i mogą robić z forum co chcą.
<a href="#powrot">Do spisu treści</a>


<a name=8></a>Warunki rekrutacji i obowiązki

1.Każdy kto chce wstąpić w szeregi Moderatorów musi spełniać poniższe warunki:
a)Znać się w stopniu zadowalającym na tematach, które będą poruszane w boardzie przez niego moderowanym (tutaj można pójść na małe ustępstwa jeśli chodzi o Ogólne i Variatkowo)
b)Być człekiem zaufanym- czytaj: jest to osoba w miarę znana, lubiana przez userów, która ma czyste konto- nie miała w przeszłości żadnych wyskoków.
GTW
2.Obowiązek pilnowania działów spada na moderatorów, którym dane działy podlegają Supermoderatorzy i Admini roztaczają jedynie pieczę nad całością forum i interweniują jedynie w nadzwyczajnych sytuacjach.
3.Mod, który nie dopełnia swych obowiązków służbowych nagminnie, czyli po ludzku mówiąc- olewa sobie robotę, jest degradowany bez mrugnięcia okiem.
4.Degradacja ma miejsce także wtedy, gdy sam Mod zachowuje się, ujmijmy eufemistycznie, nieprzystojnie. A mniej delikatnie- jeśli nie przestrzega regulaminu, na którego straży stać miał niczym posąg twardszy niż ze spiżu.
<a href="#powrot">Do spisu treści</a>


<a name="9"></a>III- Userzy

<a name="10"></a>Nicki, podpisy, avy, rangi

1.Każde tzw. offensive nicki, czyli ksywy, które zawierać będą wyrazy ogólnie przyjęte za wulgarne, lub takie, które są uważane za obrazoburcze, nominują danego Usera do Bana, jednak uprzednio jest on ostrzegany o tymże fakcie.
2.Avatary użytkowników nie mogą przekraczać 25 kilobajtów oraz mieć większe rozmiary jak 130x160 pikseli- jeśli będą łamały ten limit, zostaną użytkownikowi usunięte.
Jeśli Av nie jest wgrywany na forum, ale linkowany z zewnętrznego adresu, może nieco przekraczać ustaloną wysokość 160 pikseli, ale z umiarem, bez przesady. Szerokość jednakże nie może być przekroczona w żadnym wypadku, z powodu rozciągania ramek forum, co wybitnie utrudnia czytanie.
3.Podpisy użytkowników mogą zawierać obrazki, ale nie większe niż 5kb (w nadzwyczajnych przypadkach- 10, ale trzeba udowodnić któremuś z modów, ze posiadanie tak dużego podpisu jest niezbędne) oraz nie zawierać treści obscenicznych (kwestia gustu moda)
4.Rangi, czyli podpisiki nad avatarami, przysługują:
a)Adminom, ubermodom, modom
b)członkom grup (wymyślenie odpowiedniego podpisu pozostaje w gestii założyciela danej grupki)
c)wybitnie zasłużonym dla forum userom (wedle widzimisie zarządu)
5.Rang za ilość postów nie było, nie ma i nie będzie.
<a href="#powrot">Do spisu treści</a>


<a name="11"></a>Różnorakie ugrupowania

1.Aby założyć Grupę, należy przed wysłaniem prośby do Admina zebrać odpowiednią liczbę członków. Minimalna ich ilość to 5 osób (łącznie z założycielem).
2.Założyciel Grupy musi uzasadnić, dlaczego takowa miałaby powstać- jaka jest ideologia, cele oraz co grupa może wnieść na forum.
3.Grupa, jeśli cieszy się naprawdę sporą popularnością i/lub estymą znajdzie swoją miejscóweczkę w Hu yz Hu
<a href="#powrot">Do spisu treści</a>



<a href="#powrot">Do spisu treści</a>











Regulamin forum ver 3.0.2 , Four Ryders Inc


[size=10]Wszelkie uwagi na temat regulaminu ślij do Admina lub któregoś z modów


Ostatnio edytowano 25 kwi 2014, o 17:28 przez Yoghurt, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 15 maja 2004, o 11:46 
Offline
Forum Admin

Dołączył(a): 17 lis 2003, o 20:17
Posty: 292
Lokalizacja: Warszawa
Suplement do regulaminu:

Proszę o podawanie prawdziwego adresu email podczas rejestracji. Konta z błędnymi adresami email będą usuwane, po uprzednim ostrzeżeniu właściciela konta.

Darmowe konta pocztowe można zakładać mn na stronach www.onet.pl , www.o2.pl , www.wp.pl i wielu innych, to naprawdę nie boli.

_________________
Jesteśmy ograniczeni, popadliśmy w stagnację, a lotność myśli jest dla nas zapomnianą legendą.
- Ihei, Rei-Forum.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 25 kwi 2014, o 09:13 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 sie 2005, o 19:38
Posty: 59
Lokalizacja: Jasło
Dodaję ważną informację. Na forum zabronione jest umieszczanie w profilach i stopkach odnośników do storn nie związanych z tematyką forum.
Na pewno pamiętacie ile było problemów ze spamem dlatego nie czujcie się urażeni taką decyzją.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 3 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL