Łuki inne niż yumi

Dzial o wszelakiej broni japonskiej, kyu(łuk), naginata, nagamaki, kakae zutsu (bron palna) nunchaku, kama, tonfa, jite i co wam do glowy przyjdzie!

Moderator: Zarząd

wołoś

Łuki inne niż yumi

Post autor: wołoś »

czy ktoś posiada jakieś informacje o łukach innych niż yumi oraz kuszach i o sposobie strzelania z tych że. jak na razie jedyne informacje jakie udało mi się zdobyć to wzmianka na stronie http://www.japonski.pjwstk.edu.pl/HKJ/U ... nictwo.htm

Pokolenia uzdolnionych rzemieślników stawiały do dyspozycji wojownika wielką różnorodność podstawowych modeli łuków, które cechowały się mnogością wymiarów i kształtów oraz możliwym przeznaczeniem (istniały luki wojenne, służące polowaniu, rytualne lub sportowe).

Doskonalono również sztukę wytwarzania kusz. Jak podaje Stone, niektóre z nich ,,spotykane w starych fortecach miały luki o długości prawie czterech metrów przekroju ponad trzydziestu centymetrów. Używano także modeli dużo mniejszych, które podczas strzelania spoczywały na ramieniu".

Do łuków krótkich zaliczyć trzeba bardzo poręczny hankyu, używany na polu bitwy podobnie wygodny yokyu, służący rozrywce oraz stosowany głównie podczas polowań suzume-yumi. Krótkiego luku azusa-yumi używali do swych praktyk również szamani. ,,Buki Niyaku" - klasyczna pozycja na temat bujutsu - opisuje pięć typów łuku: maru-ki, łuk okrągły, shige-no-yumi, łukowijany rattanem, bankyju lub hankyu, podobne łuki, tylko mniejsze i hoko-yumi, łuk o kształcie "tatarskim".
simann

Re: Łuki inne niż yumi

Post autor: simann »

The world of fashion inspires as well as get inspired when it comes to designer sunglasses. Where on the one hand, Wow power leveling the craze for retro sunglasses represents the fashion designers getting inspired by the looks and style of 60s and 80s, Wow power leveling and on the other, the trendier and jazzier models in every style signify the experimentation and innovation from the designers. wow power leveling The latest sunglasses trends points towards the direction of an amalgam of past and modern looks.wow power leveling
The aficionados range from the lovers of past and futuristic sunglasses. Thus, there is a constant demand for bigger and world of warcraft power leveling bolder looks world of warcraft power leveling from celebrities who need to hide their identities in a public place. And the majority that follows the celebrities obviously demands variety in bigger frames and lenses. This is the reason why you’ll see a whole range of retro sunshades from every major brand, like Gucci, Oakley, D&G, and Police. In this regard, aviators have ruled the roost since their launch by Ray Ban in 1930s. Even today, the latest sunglass trends have aviator sunglasses among top 3 most popular styles among style icons.world of warcraft power leveling
In order to keep up to the latest sunglasses trends , world of warcraft power leveling you must be prepared to spend good sum of money, or if you are an astute style aspirant, replica sunglasses offer both quality and affordability, along with easy availability online.
ODPOWIEDZ