SYGNATURKA MIECZA

Dział poświęcony, starym, oryginalnym mieczom i oprawom japońskim.

Moderator: Zarząd

luna77
Posty: 4
Rejestracja: 10 października 2011

SYGNATURKA MIECZA

Post autor: luna77 »

możne ktoś pomoże ustalić pochodzenie i wiek (kopia ?)oczywiście ja jestem zielony w tych sprawach choć mam go dwa lata . stan tragiczny ale nie mam wystarczająco gotówki na lepsze .Pozdrawiam
Obrazek
norinaga
Posty: 411
Rejestracja: 10 listopada 2008
Lokalizacja: radom-okolice

Re: SYGNATURKA MIECZA

Post autor: norinaga »

Ta część nazywa się nakago, ta strona to ura, na niej zwykle jest data i tak jest też w tym przypadku:
ei sho go nen hachi gatsu ... hi
5 rok i 8 miesiąc ery eisho czyli sierpień 1508 roku. (mogłem zle odczytać erę ale 99% jestem pewien że dobrze)
Miecz jest oryginalny, po długości nakago widać że to wakizashi, pierwsze wrażenie - szkoła bizen
daj więcej fotek, drugą stronę nakago i głowni no i wymiary.
luna77
Posty: 4
Rejestracja: 10 października 2011

Re: SYGNATURKA MIECZA

Post autor: luna77 »

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
długosc całkowita 84 cm
norinaga
Posty: 411
Rejestracja: 10 listopada 2008
Lokalizacja: radom-okolice

Re: SYGNATURKA MIECZA

Post autor: norinaga »

z tym mieczem jeszcze nie jest tak zle, myślę że spokojnie można by go oddać do szlifu i przywrócić mu dawną świetność, tylko nie próbuj tego robić sam bo go zniszczysz.
sygnaturę po drugiej stronie trudno odczytać bo fotka jest słaba ale wygląda na bishu kuni osafune ......na końcu jest nazwisko kowala ale na focie nie widać, zrób lepszą.
Pomyliłem się bo to jest katana, a nie wakizashi ale to jeszcze lepiej.

Zmierz dokładnie ile ma sama ostra część ( nagasa) Jak jest szeroka i gruba przy sztychu i przy nakago (tam gdzie są te "progi" ).

Żeby stwierdzić czy warto inwestować w szlif to potrzebne są dużo lepsze fotki, a najlepiej jakby miecz obejrzał na własne oczy ktoś kto się zna .
luna77
Posty: 4
Rejestracja: 10 października 2011