Co do stali z jakiej wykonane są zawory, to należą one do typu stali żaroodpornych i żarowytrzymałych, o symbolach H9S2; H10S2M; 4H14N14W oraz 50H21G9N
A teraz trochę zapożyczonej wiedzy książkowej
"Dwa pierwsze H9S2 i H10S2M są to tzw. silchromy, czyli stale chromowo-krzemowe, które można hartować na martenzyt. Temperatura austenityzowania wynosi dla tych stali ok. 1050°C. Hartowanie przeprowadza się w oleju, a następnie odpuszcza się w zakresie 750 ÷ 850°C. Silchromy wykazują dość wysoką żarowytrzymałość do ok. 700°C. Powyżej tej temperatury wytrzymałość zaczyna jednak dość szybko spadać. Stale te są stosowane głównie na wylotowe oraz wlotowe zawory silników spalinowych samochodowych i motocyklowych. Dwa następne gatunki (4H14N14W2M i 50H21G9N4) są to stale austenityczne, które w zakresie temperatury 800 ÷ 900°C wykazują jeszcze wystarczającą wytrzymałość i są stosowane w trudniejszych warunkach pracy: stal 4H14N14WZM na najbardziej obciążone zawory wylotowe i wlotowe silników lotniczych, a stal 50H21G9N4, która wykazuje dobrą odporność na korozję powodowaną przez tlenki ołowiu - na najbardziej obciążone zawory wylotowe silników samochodowych. Struktura obu tych stali składa się z austenitu i węglików. Można je utwardzać wydzieleniowo, stosując przesycanie od temperatury 1100 ÷ 1150°C i starzenie w temperaturze 700 ÷ 750°C przez kilkanaście godzin. Jednak stal 4H14N14WZM ze względu na niebezpieczeństwo rozrostu ziarn w czasie nagrzewania do przesycania i niekorzystne wydzielanie się węglików na granicach ziarn w czasie starzenia, częściej jest stosowana tylko po kuciu w zakresie temperatury 1150 ÷ 900°C i wyżarzaniu zmiękczającym w temperaturze ok. 850°C"
Są to stale średniowęglowe o zawartości C od 0,4 do 0,5%. Ze względu na wysoką zawartość chromu i niklu są za to wysoce odporne na korozję.
Nie wydaje mi się żeby była to najlepsza stal na narzędzia, lecz w zakresie metaloznawstwa stawiam dopiero pierwsze kroki więc mogę się mylić.