Tsukaito
Moderator: Zarząd
Tsukaito
Witam wszystkich!
Jestem nowy w Rei Dojo. Cwicze Aikido i Iaido.
Mam pytanie:
Czy moze mi ktos doradzic jakie tsukaito wybrac: jedwab czy skorzana tasma?
Posiadam juz iaito (kupione w Tozando) z oplotem bawelnianym. Bardzo dobrze lezy w dloni ale zaczyna tracic kolor i sie mechaci. Chce teraz troche dolozyc i kupic nowe iaito ale bawelny na tsuka juz nie chce.
Z gory dzieki!
Arutoru
Jestem nowy w Rei Dojo. Cwicze Aikido i Iaido.
Mam pytanie:
Czy moze mi ktos doradzic jakie tsukaito wybrac: jedwab czy skorzana tasma?
Posiadam juz iaito (kupione w Tozando) z oplotem bawelnianym. Bardzo dobrze lezy w dloni ale zaczyna tracic kolor i sie mechaci. Chce teraz troche dolozyc i kupic nowe iaito ale bawelny na tsuka juz nie chce.
Z gory dzieki!
Arutoru
" Nie patrzcie prosto w oczy przeciwnika, bo zaabsorbuja wasz umysl "
Re: Tsukaito
Wydaje mi się, że lepszym wyborem byłby jedwab, rzeczywiście mniej się niszczy, wyciera i nie mechaci. Chociaż skórzany oplot jest droższy co może świadczyć o jego wyższości, ale należy pamiętać, że skóra nie oddycha, więc ręka bardziej się poci. (Wiem coś o tym, bo narazie sam mam prowizorke skórzanego oplotu). Teraz kupuje iaito z Tozando no i niestety z bawałnianym oplotem, ale jak sam bym zmieniał to na jedwab. 

Dzieki za odpowiedz. Chodzi mi o to, czy na oplocie ze skory nie beda sie robic jakies plamy czy przebarwienia od potu i czy z czasem skora sie nie naciagnie co spowoduje rozluznienie sie oplotu. Skora ma takie wlasciwosci ze potrafi sie naciagac niestety nie mialem do czynienia z takim oplotem. Jedwabny oplot ma moj znajomy i zachowuje sie to bardzo dobrze.
- Chifuretsu
Graf w temacie o zakupie miecza poleca jedwabne i ja bym mu ufała. Poza tym tradycyjnie Japończycy ze względów religijnych nie przepadali za elementami skórzanymi, tak samo, jak unikali "martwych" elementów ubrania.
- GrafRamolo