katana, nodachi a shirasaya

Dzial o wszelakiej broni japonskiej, kyu(łuk), naginata, nagamaki, kakae zutsu (bron palna) nunchaku, kama, tonfa, jite i co wam do glowy przyjdzie!

Moderator: Zarząd

hinaur

katana, nodachi a shirasaya

Post autor: hinaur »

Witam jestem tu nowy i mam ogromny dylemat. Mianowicie sztuki walki nie są mi obce bo trenuję je od 10 lat ( mam 17 ). Jednak nigdy nie były związane z mieczem. Otóz od wakacji chciałbym nauczyć się władac mieczem - wiem ze to trwa i samemu sie nie nauczą i daltego to pewnie beda ułomne ruchy ale mam zamiar od wrzesnia wstaąpic do sekcji kendo. I teraz mam dylemat bo raz że w PL trudno cokolwiek kupić a dwa nie bardzo wiem co. Bo najchętniej i najbardziej mi by pasowała shirasaya, ale jaka jest różnica w treningu między shirasayą, a zwykłą kataną oraz czy może warto zakupić nodachi? wiem że niewiele ma z kataną wspólnego chociażby dlatego że jest prosty ale jak się włada kataną albo nodachi? no i w końcu gdzie kupić? polacacie jakieś sklepy internetowe ze stanów albo innych panstw? bardzo bym prosił o pomoc i wyrozumiałość za pewnie głupie i proste pytania jak dla osób z tematem obytym :)
Awatar użytkownika
MadSun

Re: katana, nodachi a shirasaya

Post autor: MadSun »

Witaj na forum Rei.

Jeśli chcesz zapisać się na kendo to przedewszystkim potrzebny Ci będzie shinai, ale na ten temat niech wypowie sie ktoś kto kendo ćwiczy.

Ze sklepami w Polsce nie ma jeakiegoś wielkiego problemu, istotne sa ceny. Czasami warto sprowadzić coś z Japonii niż przepłacać w Polsce.

Obrazek

Generalnie shirasaya służyła jedynie do przechowywania klingi bez oprawy, nie nadaje się ona za bardzo do ćwiczenia. Będzie Ci się ślizagać w spoconej dłoni no i nie ma tsuby, która jest bardzo ważnym elementem miecza.
Miecz, że tak się wyrażę, użytkowy na rękojeści ma oplot, dzięki któremu dłoń się nie ślizga. Shirasaya, natomiast, jest gładka i jeżeli spoci ci się dłoń to po prostu będzie się ślizgać.

Obrazek